Przejdź do głównej zawartości

Przykładowa animacja w środowisku Scratch

Pod wodą
Przykładowa prosta animacja w środowisku Scratch, ukazuje ruch i animację obiektów oraz złudzenie animacji tła uzyskane z wykorzystaniem efektów deformacji.

Projekt wraz z kodem źródłowym udostępniłam na stronie Underwater.

Całość składa się z sześciu skryptów, po jednym dla każdego duszka i trzech dla tła.

Animacja duszków Fish1 i Fish2 (rybki) polega jedynie na zmianie ich położenia.


Jak można zaobserwować animacja duszka Shark (niebieski rekin) jest znacznie ciekawsza. Duszek nie tylko się przemieszcza ale też sam się porusza. Aby to uzyskać wystarczyło dodać tylko jeden blok zmieniający kostiumy duszka. Oczywiście zadziała to tylko wtedy, gdy dany duszek posiada więcej niż jeden kostium.


Najbardziej skomplikowana jest animacja tła, choć właściwie jest to złudzenie animacji. Do tego celu wykorzystane zostały dwa efekty deformacji: rybie oko i wir
Ostatni, najkrótszy skrypt realizuje podkład dźwiękowy.




Scratch is developed by the Lifelong Kindergarten Group at the MIT Media Lab.