Algorytmy Euklidesa obliczające największy wspólny dzielnik zaprogramowane w Scratch'u.
Przydatne wiadomości:
- Największy Wspólny Dzielnik - Algorytm Euklidesa,
- Implementacja,
- NWD Euklides z odejmowaniem – program w Scratch'u,
- NWD Euklides z dzieleniem – program w Scratch'u.
Algorytm Euklidesa w wersji z odejmowaniem
Pętla, czyli instrukcja iteracyjna wykorzystywana jest kiedy konieczne jest wielokrotne wykonanie jakiejś instrukcji lub ciągu instrukcji. Każde wykonanie instrukcji zawartych wewnątrz pętli nazywa się iteracją.
W Scratch'u 3 dostępne są trzy rodzaje instrukcji iteracyjnych.
Instrukcje wykonywane wewnątrz pętli.
Należy pamiętać, że algorytmy Euklidesa w najprostszej wersji prawidłowo obliczają NWD tylko dla liczb naturalnych (całkowitych dodatnich) większych od zera. Aby zapewnić poprawne działanie programu zdefiniowany został dodatkowy blok programu [Wprowadź liczby a i b] odpowiedzialny za sprawdzanie wprowadzanych danych wejściowych i zaokrąglanie liczb zawierających część ułamkową do liczby całkowitej.
Kompletny program w Scratch'u znajdziesz na stronie: NWD Euklides z odejmowaniem.